Over førti kulturskoleelever testet ut musikklinja

Kulturskoleelever fra hele regionen fikk teste livet på musikklinja og suksessen gjentas på nyåret.

Det var fullt på scena under samspillkvelden på musikklinja.  - Klikk for stort bildeDet var fullt på scena under samspillkvelden på musikklinja. Dammen foto Det var høy aktivitet på scena i Tronsalen ved Nord-Østerdal videregående skole 1. desember. Da hadde over førti kulturskole-elever fra hele regionen hadde tatt turen til Tynset.

Kulturskoleelevene fikk spille to låter sammen med musikklinjas elever. “Ain’t nottin’ stoppin’ us now” av Tower of Power og Viva La Vida av Coldplay.

Lærere og elever ved musikklinja instruerte i ekspressfart for å få på plass låtene til en liten konsert for foreldre og andre interesserte på slutten av kvelden.

Pizzaservering og trivelig prat. - Klikk for stort bildePizzaservering og trivelig prat. Dammen foto Det ble også tid til en liten pust i bakken med pizzaservering og muligheter for prat på tvers av kommunegrenser og alderstrinn.

I år som i fjor var det flere kulturskolelærere som fulgte elevene sine inn i prosjektet.

Kveldens mest sporty kulturskolelærer var utvilsomt Martin fra Folldal som stilte som vokalist på Viva la vida mens sangsolistene var ute og øvde litt for seg selv.

Gruppeøvelse for blåserne må til. - Klikk for stort bildeGruppeøvelse for blåserne må til. Dammen foto Det var gjort et godt forarbeid til kvelden både musikalsk og organisatorisk, noe som er viktig for å få til en slik kveld.

Neste samling for kulturskoleelever og musikklinja er allerede den 12. januar, noe alle gleder seg til.

Og trolig var det mange elever fra både kulturskole og musikklinje som nynnet seg i søvn til noen nye “slagere” da de la seg denne kvelden.Ivrige gitarister i dyp konsentrasjon.  - Klikk for stort bildeIvrige gitarister i dyp konsentrasjon. Dammen foto